A co z magią wakacji?

14:00:00

Wielu wie, że stacja TVN ma wykupione prawa do całej serii filmów o Harrym Potterze. Od pięciu lat stacja ta tworzyła maratony z HP.

  • Wakacje 2010 - 5 części (TVN)
  • Wiosna 2011 - 5 części (TVN7)
  • Lato 2012 - 6 części (TVN)
  • Jesień 2012 - 6 części (TVN7)
  • Lato 2013 - 7 części (TVN)
  • Lato 2014 - 8 części (TVN)

Nietrudno się dziwić, że fani pokładali nadzieje iż Wakacyjny Maraton HP 2015 odbędzie się. Niestety, stacja nawet nie miała tego w planach...

Nie mają maratonu w planach? Dziwne...

Poszłam za śladem wielu dociekliwych fanów Pottera i skontaktowałam się z Działem Współpracy z Widzami:

 Witam serdecznie. "Harry Potter" pełni w moim życiu wielką rolę. Jestem zafascynowana światem i przygodami, jakie ukryte są na wszystkich stronach książek i w każdej sekundzie filmów. To dzięki Waszym maratonom filmowym mogłam poznać tą wspaniałą historię w wersji filmowej. To dzięki Wam dziesięć lat temu zakochałam się w chłopcu, który przeżył. Później były książki, filmy, książki, filmy - dwanaście razy przeczytałam każdą książkę, a filmy obejrzałam jeszcze więcej razy - w szczególności dzięki maratonom na TVN. Nigdy nie miałam dostępu do kina czy Internetu i każdego lata wyczekiwałam kolejnych części przygód Harry'ego na ekranie telewizora. Za te przygody Wam niezmiernie dziękuję - gdybyście w 2005 roku nie wyemitowali filmu "Harry Potter i Komnata Tajemnic" nie wiem, jak wyglądałoby moje życie. Nie byłoby w nim Harry'ego? Nie pokochałabym książek? Całe moje życie zaczęło się, gdy zobaczyłam na TVN-ie drugą część serii.
 W Internecie już od dłuższego czasu szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Czy w 2015 roku maraton znów się odbędzie? Wiem, już od pięciu lat Harry gości na ekranie dzięki Waszej stacji. Wydawać się może, że zaczyna się to nudzić... ale tak nie jest. Wiele fanów tej serii z chęcią siadałaby przed telewizorem w piątek co dwa tygodnie o 20:00, przełączaliby na TVN i patrzeli jak Harry i jego przyjaciele walczą o lepsze jutro. Do tego ludzie, którzy do Harry'ego jeszcze się nie przekonali, a chcieliby po prostu w piątkowy wieczór obejrzeć dobry film zrobiliby to samo co fani HP - a nóż-widelec pokochaliby magię tak jak ja pięć lat temu?  Rozwodzę się nad tym wszystkim, ale zasadniczo chciałabym otrzymać tylko odpowiedź na moje pytanie: Czy Harry znów tego lata zagości w TVN-ie?Z poważaniem,
jedna z milionów fanek Harry'ego Pottera

Cóż, na wiadomość, która okazuje się jakimś wielkim wypracowaniem, odpowiedzieli już dzień później:


Witamy Pani Karolino,
Dziękujemy za zainteresowanie kanałem TVN.
Rozumiemy Pani zainteresowania oraz indywidualne oczekiwania dotyczące filmów z "Harrym Potterem".
Informujemy, że w najbliższym czasie nie mamy w planach emisji takiego cyklu.
Niemniej jednak przekazaliśmy Pani prośbę do Działu Programowego – organu decyzyjnego.
Jak tylko pojawi się możliwość emisji filmów z Harrym Potterem to z pewnością Panią o tym poinformujemy.
Zachęcamy również do kontaktu z infolinią +48 22 856 61 61.
Jesteśmy otwarci na Państwa uwagi i opinie.
Z poważaniem, Dział Współpracy z Widzami

Jak to "nie macie w planach"?!

Bardzo oficjalnie, bardzo krótko, bardzo... podobnie do odpowiedzi na inne e-maile na ten temat...

Mam pewien kontakt z Potterheads, którzy również napisali wiadomość do stacji. Co się okazuje, każdy z nas dostał identyczną odpowiedź. No, może nagłówek i słowa typu: "Pani", "Panią" został przystosowane do adresata.

źródło: http://www.filmweb.pl/film/Harry+Potter+i+Insygnia+%C5%9Amierci%3A+Cz%C4%99%C5%9B%C4%87+II-2011-476021/discussion/Wakacje+2015+prawdopodobnie+bez+Harrego+Pottera+w+TVN,2637823

Nie okłamujmy się - odpowiedzi są identyczne. Wielka stacja, tysiące małych ludzi; nic dziwnego, że mają dwie wersje odpowiedzi (dla mężczyzn i kobiet), dopisują nagłówek ze zwrotem bezpośrednim i wysyłają. Jednak najgorsza i tak jest myśl, że HP tego lata prawdopodobnie nie będzie...

A korzyści z maratonu są. Stacjom telewizyjnym chodzi o oglądalność, a HP tylko by im to zapewnił. Fanów kilku by przybyło - może i większość to sezonowcy, ale z autopsji wiem, że film potrafi pociągnąć do prawdziwej fascynacji. Lubujący w dobrych filmach oraz ci, którzy chcieliby po prostu dobrze spędzić piątkowy wieczór - dla nich to też niezłe rozwiązanie. Fani Harry'ego Pottera z chęcią usiedliby przed telewizorem i popatrzały po raz milionowy na każdy z filmów - czego bowiem nie robi się dla ulubionego cyklu. Wszystko jest dostępne w Internecie, ale czy Internet jest dostępny wszędzie? No nie. Dla tych, którzy nie mają okazji spotkać się z HP w Internecie, swoje "marzenie" lub marzenie mogą spełnić dzięki telewizji. Same korzyści ;)


Osobiście będzie mi bardzo żal, że w tym roku nie spotkam się z maratonem. Żal mi, że nie spotkam się ze znajomymi i dobrym jedzeniem podczas dobrego filmu. Żal mi, że nie dostanę od ojca pozwolenia na nockę u koleżanki, bo w TV leci "Harry Potter". Żal mi, że nie będę oglądać ulubionego filmu w tym samym momencie co inni fani HP w całej Polsce; nie będziemy śmiać się w tym samym momencie i nie będziemy razem przeżywać smutnych momentów...

 Wiedzieliście, że wakacyjnego maratonu nie będzie? Liczyliście na niego? 

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.