TV Time - aplikacja dla serialomaniaków

14:00:00

Mogę stwierdzić, że jestem uzależniona od oglądania seriali. Nie potrafię wytrzymać dnia bez choćby jednego obejrzanego odcinka - jeśli mam trochę więcej czasu wolnego to oglądam ile się da, a jeśli nie mam wcale wolnego czasu to i tak zrezygnuję z czegoś ważniejszego (jak np. nauczenie się na sprawdzian) na rzecz chociaż jednego odcinka. Jestem już nawet tak uzależniona, że nie wybrzydzam w serialach - jakikolwiek serial wpadnie w moje sidła, ten zostanie obejrzany. Nie ważne, czy ma interesujący opis, czy w ogóle jego fabuła mnie zaciekawi, czy grają w nim znani aktorzy, czy podczas oglądania okaże się wielką klapą... Naprawdę nie ważne - i tak obejrzę go całego, do końca, przeznaczając mu każdą wolną (i nie tylko wolną) chwilę.

Oglądanie tak dużej ilości seriali sprawia, że tracimy nad tym wszystkim kontrolę. Gdyby nie jakieś zapiski o tym, jakie seriale zaczęliśmy już oglądać i na jakim ich etapie jesteśmy, nie wiemy, co byśmy zrobili. Dlatego z myślą o nas stworzono kiedyś aplikację TV Time(dawniej: TV Show Time). Choć jest dość popularna, to nadal wśród serialomaniaków są osoby, które o niej nie wiedzą, a uradowaliby się, gdyby się o niej dowiedzieli. Stąd ten post.

Oczywiście pierwszą zasadniczą funkcją jest możliwość zaznaczania obejrzanych odcinków oraz śledzenie dat premier następnych. Bardzo wygodne jest wiedzieć, który z kolei odcinek ostatnio obejrzeliśmy i kiedy będziemy mogli obejrzeć kolejny. A co z odliczaniem odcinków w sytuacji, gdy oglądamy serial po raz kolejny? Aplikacja ma funkcję obejrzane ponownie, dzięki której odcinek możemy zaznaczyć jako dwu-, trzy- czy nawet siedmiokrotnie obejrzany (nie wiem, czy istnieje limit, ale do siedmiu sprawdziłam). Jeśli chcemy zakończyć oglądanie serialu po kilku odcinkach, możemy użyć opcji zrezygnuj z oglądania (czerwony pasek stanu), a jeśli przeciąży nas nadmiar oglądanych na daną chwilę seriali zawsze możemy któreś z nich obejrzeć później (pomarańczowy). Oczywiście oglądanie seriali, z których zrezygnowaliśmy i które odłożyliśmy na później możemy wznowić. To wszystko daje możliwość przejrzystego ustalenia własnego serialowego harmonogramu. Widać, które seriale zakończone obejrzeliśmy w całości (fioletowy), z którymi kontynuowanymi lub w trakcie emisji jesteśmy na bieżąco (zielony) czy w trakcie oglądania których jesteśmy (żółty).


Ale TV Time to aplikacja, która umożliwia nie tylko kontrolę nad oglądanymi serialami, lecz także tworzy społeczność użytkowników. Każdy użytkownik TV Time ma swój profil ze statystykami swojej serialowej aktywności. Może zaobserwować innych użytkowników i śledzić ich statystyki. Może dodawać reakcje związane z wydarzeniami danego odcinka, oceniać odcinek, a także głosować na najlepszą postać odcinka. Czy to wszystko takie ważne? Oczywiście, że tak! To wszystko bowiem buduje relacje w społeczności użytkowników, a przy tym funduje dobre zabicie czasu czy możliwość podzielenia się swoją opinią. Takie możliwości to nic innego jak przyjemna i nieinwazyjna zabawa.

Dobrą cechą tej aplikacji są statystyki. Dzięki nim dowiemy się m. in. ilości obejrzanych odcinków ogółem czy czasu poświęconego na oglądanie (zestawionego też w rankingu z osobami obserwowanymi). Aplikacja przyznaje również odznaki: widza (np. "marathoner" za obejrzenie danej ilości odcinków w ciągu 24h), recenzenta (np. za wybranie ulubionych postaci w danej ilości odcinków), a także odkrywcy (kilka odznak za różne "pierwsze razy" w użytkowaniu aplikacji). Statystyki obejmują nie tylko ogół oglądanych przez nas seriali, lecz także naszą aktywność: komentarze, reakcje na odcinki, głosy na postacie czy quizy.

Aplikacja nadal rozwija się. Przybywają nowe opcje (np. jeszcze niedawno nie można było zaznaczyć ponownego obejrzenia) jak i sama forma aplikacji ulega zmianie. Już teraz TV Time to przejrzysta i funkcjonalna aplikacja, którą każdy serialomaniak jest w stanie pokochać. Baza seriali jest bardzo rozbudowana, niestety, zdarza się, że niektóre seriale nie są aktualizowane, a mniej znane (zwłaszcza nieanglojęzyczne) wcale w bazie nie figurują. Ale to nie problem! TheTVDB jest właśnie źródłem seriali na TV Time i tam możemy dodawać i edytować seriale. Nie jest to trudne, więc samemu można zrobić coś dla siebie jak i dla innych.

Jednym słowem: Polecam :)

25 komentarzy:

  1. Oglądam seriale binge-watchingowo, w dodatku pojedynczo. Na razie radzę sobie bez TV Time, ale jak nie będę już dawała rady to wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejj, wiem że post jest dosyć stary bo ma prawie rok, ale może ktoś mi odpowie. Mógłby ktoś powiedzieć jak dodać serial lub film do bazy na TheTVDB?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będąc zarejestrowanym i zalogowanym na thetvdb.com, w prawym górnym rogu znajduje się twój nick, który po naciśnięciu rozwija menu z opcjami, m. in. "add movie" czy "add series"

      Usuń
  3. A jak na tvdb dodać kolejny sezon serialu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wejdziesz na kartę danego serialu, w prawej kolumnie jest tabelka "Seasons", a pod nią przycisk "Add season". (Ten serial można edytować.
      Jeśli przycisku nie ma, oznacza to, że edycja jest zablokowana i nie można dokonać zmian. To dotyczy seriali, których edycją w bazie zajmują się administratorzy. (Tu nie można edytować)

      Usuń
    2. dodałam nowy serial polski "julia" , sama wszytko zrobiłam. A teraz kiedy chce dodać kolejny sezon nie mogę ponieważ widnieje jako zablokowany. nie jest to jakiś popularny serial lub bardzo znany żeby był blokowany przez administratorów. wiec dlaczego mi go blokneli ? czy moge sie do tego jakos odwołać u adminów? lub cokolwiek z tym zrobić, bo dodałam juz cały pierwszy sezon a teraz chce sie zabrać za drugi i skonczyć już ten serial, tak aby był w całości...

      Usuń
    3. Zajrzałam do bazy i zauważyłam, że serial ten ma dwa "profile", dlatego właśnie administracja zablokowała ten później utworzony. Niestety, nic nie można z tym zrobić - zawsze blokują te kolejno dodane, nie zważając, który z "profili" jest bardziej opracowany.

      Usuń
  4. na tvdb jest serial wymieniony powyżej "julia" i jest zrobiony od początku do końca ale na tv time nie jest w go wstanie znaleść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wyszukać "Julia 2011", powinno wyjść.

      Usuń
  5. hej, wiesz może o co chodzi, bo dodałam nowy sezon w bazie, w aplikacji się on nie wyświetla. Nie wiem co teraz zrobić. Wiesz może co mogłam zrobić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawianie się w aplikacji rzeczy, które dodano w bazie czasami jest natychmiastowe, a czasami trzeba na to trochę poczekać.

      Usuń
  6. Sama też lubię oglądać różne seriale. Można się wciągnąć, nie powiem. Mam też takie które wspólnie z moją siostrą oglądam. Potem mamy o czym dyskutować. Zawsze to dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu. Najbardziej lubię seriale takie medyczne, o lekarzach. Kiedyś nawet chciałam iść na studia medyczne, ale wyszło inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy konto na tvdb jest darmowe?

    OdpowiedzUsuń
  8. dodałam serial i do niego zdj główne które powinno się wyświetlać obok nazwy serialu, i na tvdb wyświetla się ale na tv time już nie. zdj to dodałam już parę miesięcy temu i dalej nie widnieje przy nazwie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz mi proszę jaki to serial. Sprawdzę jak sytuacja w tym przypadku wygląda wygląda.

      Usuń
    2. wielkie konflikty

      Usuń
    3. Dodane przez użytkowników modyfikacje muszą być zatwierdzone przez administratorów. W przypadku obu tych seriali na razie administracja TheTVDB nie "zainteresowała się" zatwierdzeniem zmian niestety.

      Usuń
    4. Kiedyś wszystko szło tam o wiele prościej. Teraz, chcąc walczyć z zaśmiecaniem bazy seriali, administratorzy muszą wszystko co nowe sprawdzić i zatwierdzić.

      Usuń
  9. oki dzięki, czyli nie warto trochę dodawać zdj do mało znanych seriali oprócz zdj aktorów bo te nie znikają na kolejny dzień, ale i tak dzięki jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, a jak można zaznaczyć ponownie obejrzany odcinek? widziałam serial chyba z 10x i chciałabym to tak zaznaczyć (mówiłaś, że da się do 7) ale ja nawet nie widzę opcji ponownego obejrzenia żeby dodało się do statystyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zaznaczasz obejrzany odcinek pierwszy raz to klikasz szare "kółko z ptaszkiem" i zmienia się ono na zielone. Jeżeli klikniesz zielone już kółeczko (czyli odcinek już był oznaczony jako obejrzany) to wyskakują komendy "oznacz jako..." i masz tam "obejrzane ponownie" i "nieobejrzane". Daj znać, czy pomogłam ;)

      Co do statystyk - czas trwania odcinka dolicza się do czasu spędzonego na oglądaniu, natomiast nie zmienia się liczba obejrzanych odcinków.

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.